23:14 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
نیروی هوایی آمریکا بر حفظ "برتری" برای درگیری‌های آتی تاکید کرد

1399/06/15 11:30

نیروی هوایی آمریکا بر حفظ "برتری" برای درگیری‌های آتی تاکید کرد

نماد برتر- فرمانده نیروی هوایی آمریکا عنوان کرد، این نیرو باید از "پنجره فرصت فعلی" به جهت تسریع روند تغییر برای در کنترل گرفتن حوزه هوایی و بهره‌گیری از آن در سطح استاندارد مورد انتظار کشورش استفاده کند و در غیر این صورت با ریسک از دست دادن امنیت آینده کشورش روبرو شود.

به گزارش نماد برتر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال چارلز کیو. براون، رئیس ستاد کل نیروی هوایی ارتش آمریکا در یک میزگرد رسانه‌ای به شرح یک سند هشت صفحه‌ای راهبرد این نیرو تحت عنوان "تسریع بده، تغییر کن یا شکست بخور" پرداخته و گفت: ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم اما می‌توانیم قطعا به آینده شکل دهیم.

او ادامه داد: بنابراین فکر می‌کنم ما هم‌اکنون پنجره فرصتی داریم تا به برخی از آن تغییرات سرعت ببخشیم. و شخصا ترجیح می‌دهم من پیش برنده تغییرات باشم تا راننده تغییرات. من ترجیح می‌دهم به شکل دادن به آنچه که دارد رخ می‌دهد کمک کنم تا اینکه عقب نشسته و ناظر باشم و از آنچه که رخ می‌دهد، تاثیر بپذیرم.

او در این سند عنوان کرد، نیروی هوایی از زمان عملیات طوفان صحرا که در فوریه ۱۹۹۱ پایان یافت "یک دوران غیرعادی تاریخی تسلط" را داشته است و اکنون در "نیروی مشترکی که سراسر جهان به آن حسودی کرده و از آن می‌ترسند" مشارکت دارد.

براون نوشت، در سه دهه گذشته دشمنان آمریکا تلاش کرده‌اند تا با برتری قدرت هوایی آمریکا مقابله کنند و دو "دشمن" اصلی روسیه و چین هستند. او عنوان کرد، بر خلاف درگیری‌های اخیر، "جنگ‌های آینده چندان از سواحل ما دور نخواهند بود."

براون استدلال کرد: ما با درس گرفتن از برنامه‌های قبلی خود در حوزه باز سرمایه‌گذاری و مدرنیزه‌سازی، باید به تصمیمات با دورنمای فراگیری شکل بدهیم. ما نیاز داریم ساختارها و روندهای تصمیم‌گیری خود را امتحان کنیم تا گفت‌وگوهای سختی را اعمال کرده و بر تغییراتی که نیاز داریم تاثیر بگذاریم.

براون گفت، بخشی از برنامه‌ریزی مستلزم تدارک برای تحمل "درجات و ریسک‌های فرسایش جنگ" مشابه با جنگ جهانی دوم است. او تاکید کرد: "چیزی که برای امروز به اندازه کافی خوب است فردا شکست می‌خورد". وی افزود: این نیرو شرمسار خواهد شد اگر که مشکل سطوح فرسایش جنگی بالقوه را نادیده بگیرد.

این ژنرال آمریکا عنوان کرد: ما باید متناسب با موقعیت خودمان را آماده سازیم.

وی اظهار کرد، بخش عمده ابتکار عمل‌های لازم نظیر اجرای برنامه جنگی مشترک یکپارچه هم‌اکنون ادامه دارد، همانطور که در سند استراتژی دفاع ملی ۲۰۱۸ لحاظ شده بودند.

او گفت: ما باید بر مفهوم جنگیدن مشترکی که در آن فرماندهی و کنترل در تمامی حوزه به صورت مشترک موجود باشند تمرکز کرده و با سرعت و با به کارگیری ظرفیت‌های جنگی پیشرفته کم‌هزینه و دیجیتال به جلو حرکت کنیم.